Wednesday, February 23, 2011

My heArt....My HeaRt....

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8sDKocHcBEBERaM9zI3aruuiULwsSk4TG6ZBxBZ3d_YzUFVulyg

Tiadanya kamu didunia ini wahai ayah, hilang separuh semangatku utk meneruskan sisa hidupku didunia ini..tapi aku tau, aku perlu kuat…Hanya padamu YAAllah aku bersujud, utk mngembalikan semula semangatku, Supaya aku sntiasa dlindungi olehNYA & sentiasa mndapat rahmat, petunjuk daripadaNYA..AMIN~

Genapla sebulan 1 hari pemergianmu wahai ayah…walaupun terasa seperti semalam engkau pergi mninggalkan kami sekeluarga :’(  Kami disini sentiasa mndoakan kebahagiaanmu disana…Kami b’harap supaya engkau  wahai ayah yg akan mnyambut kami disana nnti..besar pengorbanan mu wahai ayah…betapa sygnya kamu terhadap kami..tiada seorang insan pun yg layak menggantikan tmpatmu didunia ini wahai ayah…Cuma ayah seorang…Cuma kamu….

Semakin hari, semakin dekat dgn tarikh majlis kenduri ku…Walaupun dalam keadaan sedih, mak & semua adik beradik, family , byk mmbantu utk majlis trsebut.. Itulah wasiat ayah …Ayah penah juga ckp “adik, ayah tkut xsempat je nak  tunggu majlis adik, walaupun apa yg terjadi kat ayah, ayah nk semua yg drancang akn dteruskan”  itulah kata2 ayah…

Mak!!!betapa kuatnya semangat mak…mak banyak mmberi semangat kpd kami adik beradik…Mak, Kuat betul semngat mak...Aku memohon pdmu YaAllah smoga engkau kurniakan kesihatan yg baik utk ibuku…Sayang mak….dua hari lepas duk sorang2 dalam bilik mula la sedih…rindu sgt kat  ayah…dok belek2 gambar ayah…tgk gambar raya terakhir ayah…tak dapat nk bayangkan perasaanku ketika itu…sedih sgt..aku mula sedih bila teringatkan majlis yg akan brlangsung nnti tanpa mu disisi  :’(   perkara prtama yang terlintas difikiranku, sape yg nak walikan aku pada saat tu?? Siapa??  sedih hati ni…x terungkap dgn kata2…Aku mau ayah yg walikan  aku :’(
Adik nak ayah yg walikan adik :’(

Anakmu ini ingin  engkau berada disisinya ketika saat2 dinikahkan…Aku perlu doamu wahai ayah..selain berkat ibu,aku mahu  berkat  dr seorang ayah pada saat itu….Tapi, semuanya tidak akan terjadi…Kerana Engkau ayah tiada didunia ni….Aku sayang ayah :’( 

Sekarang byk benda yg selalu xkena dgn adik…ntah la..macam2 hal..ada je yang xkena..Bila adik ade masalah dengan sape adik nak call?? dgn spa adik nk luahkan??Bila adik menangis sapa yg nk hiburkan hati adik?? Nak call no ayah..nak sgt dial no ayah..tapi nnti msti bukan ayah yg jawab...malam tu nak sgt cakap dgn ayah…nak cerita semua masalah adik..tapi xboleh…kita dah xboleh nak sms mcm dulu…msj ayah adik still simpan..Kalau boleh xnak ssahkan hati mak...mak dah cukup risau sekarang…xnk la tambahkan bebanan mak lagi…

Kalau ayah ada mesti ayah dapat kurangkan kerisauan adik skrang…dpat kurangkan masalah adik,,dapat beri kata2 semangat kt adik…tp semua itu xkan trjadi…rindu ayah…rindu sgt2..ayah…….

1 comment:

  1. luahan haty seorang ank yang merindui ayah yer...

    ReplyDelete