Saturday, May 7, 2011

Sedepa ke Syurga






Dah pun msuk 7hb.....sedih smpai sekarang lg :(   wlaupun cite tu da abis bberapa minit yg lepas..tapi still aku dapat merasakan kesedihanan lagi....Ya allah knapa hambamu ni sensitive sgt sekarang...xkira la dlm apa2 hal..msti smua nk sensitive...@ org slalu sebut "cembeng" betul kot spelling nyer...

ok2..so skrang nk fokus " Sedepa ke Syurga" .....lpas blik2 dr opis,, trus la jmpa si buah hati saya...jmpa sekejap jer..xmo lame2..sbb darah tgh manis kan...so jmpa pun sbb die nk bg gmbar, & bncang psal majlis kiteorg nnti...xsampai 2 jam kot prtemuan aku dgn my chenta ...xpe b..esok kita jmpa lagi kan....Moga Allah panjangkan jodoh kami & permudahkanla sgala-galanya..Amin...so lpas tu balik umah la....uruskan apa yg patut kt badan ni..then terus layan cite yg adik aku pasang kt tv...ermm...cite sedih laa..dgr lagu je dah wat aku sedih :( aduih..npe la kan...xpe2...tp mmg cite die besth...kt astro prima...

kisah seorang anak cacat...msti korng tgk kn cite ni? ada la kot..ksian tgk muka bdak faiz tu..sedih jer...mak die x trima anak die cacat...buang anak die mcm tu jer...tapi..lastly, mak die trima si faiz ni....syukur..walaupun kehilangan anak prempuannya...Alhamdulillah, maknyer dpt la brtaubat...

so...ini pesanan saya utk kwn2 semua, & trmasuk dri saya jgak!! walaupun kita berkahwin dgn siapa, & kita mndapat zuriat yg sebagaimana rupanya, @ fizikalnya.. seharusnya kte perlu brsyukur..kerana anak2 itu rezeki drpd Allah....byk pahalanya....lagi2 mnjaga anak yg istimewa...besar pahalanya...bole la kebaikan didunia kita bawa utk bekalan di syurga nnti....insyallah..so moral of da story....bukan ssah utk kita sedepa ke syurga klu kita ikut perkara2 yg disuruh oleh Allah & tinggalkn larangannya....insyallah sayang :)



so nak share lagu yg saya suka dlm cerita "SEDEPA KE SYURGA"

Artist : Opick
Lirik Lagu : Opick - Taubat
Opick - Taubat 

wahai tuhan jauh sudah
lelah kaki melangkah
aku hilang tanpa arah
rindu hati sinarmu

wahai tuhan aku lemah
hilang terumur noda
hapuskanlah terangilah
jiwa di hitam jalanku

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya engkau 
sang maha pengampun dosa

Ya robbi, ijinkanlah 
aku kembali padamu
meski mungkin takkan sempurna
aku sebagai hambamu

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya engkau 
sang maha pengampun dosa

berilkanlah aku
kesempaatn waktu
aku ingin kembali
kembali...

dan meski aku tak layak
sujud padamu
dan sungguh tak layak
aku...

1 comment:

  1. hye liana..sayer cume nak tayer awak la kot2 taukan..hari nie kat prima ade mainkan cter sedepa ke syuga..cume nak tau tajuk lagu yg budak lelaki tu nyanyi..sedap sagat..liyana tau tak ape tajuknyer..email kat saya yer..mivec01@gmail.com

    ReplyDelete